Suomalainen metsänomistaja on tarkka omaisuudestaan. Raakkukohut ihmetyttävät, ja puheet myyjän markkinoista ovat ristiriidassa rakennuspuun kysynnän heikkenemisen kanssa. ”Pyörivätkö ne sahat edes, kun rakennusteollisuus seisoo?” Ja puun hintakin arveluttaa: mänty- ja kuusitukin hinnat uudishakkuissa ovat pysyneet reilussa 80 e/kuutio jo puoli vuotta, mihin suuntaan hinta mahtaa mennä vuonna 2025?
Laadukkaan puuraaka-aineen tasainen saatavuus on kuitenkin sahateollisuuden elinehto. Miten teillä on varmistettu se, että olette mukana mahdollisimman monessa tarjouskilpailussa omalla puunhankinta-alueellanne?
Teidänkin tutuimmat puukauppakumppaninne saattavat löytyä läheltä, mutta osa teille tärkeistä metsänomistajista saattaa olla ns. etämetsänomistajia ja asua esimerkiksi pääkaupunkiseudulla. Miten heidät voi tavoittaa järkevästi?
Meillä Kajossa on noin 20 vuoden kokemus saha- ja puunjalostusteollisuuden markkinoinnista. Meiltä saat ideat niin kampanjoihin, jatkuvaan viestintään kuin metsänomistajat parhaiten tavoittaviin kanaviinkin.